اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد
سرخط خبرها

چه کسی قصد تصرف زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری مشهد را دارد؟ | اظهار بی اطلاعی میراث فرهنگی خراسان رضوی و ارجاع موضوع به یگان حفاظت

  • کد خبر: ۲۳۵۰۹۴
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
  • ۲
چه کسی قصد تصرف زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری مشهد را دارد؟ | اظهار بی اطلاعی میراث فرهنگی خراسان رضوی و ارجاع موضوع به یگان حفاظت
رئیس اداره ثبت و حریم آثار تاریخی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از خط کشی پیرامون برخی نقاط محدوده باستانی تپه نادری اظهار بی اطلاعی کرده و قول بررسی داد.

محمود طغرایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در واکنش به خط‌کشی سفید در جنوب غربی تپه‌های باستانی نادری عنوان کرد: در آخرین بازدیدی که از منطقه مذکور و حدود ۱۵ روز قبل داشتیم، شاهد این خطوط نبوده‌ایم و اطلاعی از آن در دست ما نیست.

وی در مورد منطقه باستانی تپه نادری اظهار کرد: کل این منطقه، از اراضی آستان قدس محسوب می‌شود که چند سال قبل بنا بود در این منطقه، دامداری‌ ساخته شود. پس از اطلاع از این تصمیم، میراث فرهنگی با مشخص کردن محدوده عرصه تاریخی و حریم آن، آستان قدس را از این کار منصرف نمود.

طغرایی ادامه داد: پس از آن و طی سال‌های ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و در جلسه‌ای که با کمیته برنامه‌ریزی شهرداری مشهد داشتیم، قرار شد تا در عرصه‌ای به میزان ۸۰ هکتار، سایت موزه باستان‌شناسی احداث شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در منطقه مذکور تاکنون اکتشاف باستانی‌ای هم انجام شده است یا خیر تصریح کرد: امکان‌سنجی اکتشافات باستان‌شناسی در این منطقه انجام شده و ظرفیت حفاری را دارد.

رئیس اداره ثبت و حریم آثار تاریخی در مورد عکس‌های منتشر شده از خط کشی در منطقه جنوب غربی تپه و واکنش میراث فرهنگی تاکید کرد: اگر مشخص شود این خط کشی به منظور تصرف غیر مجاز باشد، یگان حفاظت میراث فرهنگی را در اسرع وقت به محل اعزام خواهیم کرد و طرح شکایت لازم در دادستانی هم صورت خواهد گرفت. 

تپه باستانی نادری در منطقه ده غیبی مشهد قرار دارد و بنا به گفته‌های باستان‌شناسان این منطقه دارای شش هزار سال تاریخ از عصر آهن تاکنون می‌باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
0
1
اینقدر اظهار بی‌خبری می‌کنند تا تغیر کاربری بدهد و یه شهر جدید ساخته بشود و میلیاردها میلیارد پول به جیب سازندگان بره و بعدش سلام بر کانادا درود بر سواحل آنتالیا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
0
1
تاکسی باخبر شود انراهم حفاری خواهندبود وفایش چای دبش خواهندکاشت
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->